تهران، میدان شهدا، ابتدای پیروزی، ساختمان نگار آزما

هزینه نوار عصب کمر

هزینه نوار عصب کمر

هزینه نوار عصب کمر به عوامل مختلفی از جمله نواحی درگیر، نوع بیمه و تخصص و مهارت پزشکان بستگی دارد. الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی از آزمایش‌های تشخیص الکتریکی هستند که جهت ارزیابی فعالیت عصب‌ها و عضله‌ها انجام می‌شوند.

زمانی که فرد علائمی مانند درد غیرعادی و اسپاسم شدیدی را در ناحیه کمر احساس می‌کند، برای تشخیص و بررسی این نشانه‌ها بهتر است برای انجام آزمایش نوار عصب و عضله اقدام نماید. از آنجا که بسیاری از بیماران در ارتباط با هزینه نوار عصب کمر سؤال دارند و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت، در ادامه این مقاله بیشتر در این خصوص توضیح خواهیم داد.

میزان هزینه نوار عصب کمر

تعیین یک قیمت دقیق برای هزینه نوار عصب کمر راحت نیست، چراکه عوامل زیادی بر هزینه نهایی تأثیر دارد. از سوی دیگر هزینه تست نوار عصب و عضله کمر برای هر فرد با توجه به شرایط آن متغیر می‌باشد.

عواملی چون اندام‌هایی که در تست بررسی می‌شوند، انجام همزمان دو تست الکترومیوگرافی و هدایت عصبی، نوع پوشش بیمه و عواملی از این دست بر مبلغ نهایی تاثیرگذار خواهد بود. برای اینکه از هزینه‌های الکترومیوگرافی مطلع شوید، می‌توانید با کلینیک دینا تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات دقیق را در اختیار شما قرار دهند.

میزان هزینه نوار عصب کمر

عوامل موثر بر هزینه نوار عصب کمر

افرادی که در ارتباط با هزینه نوار عصب کمر سؤال دارند، باید فاکتورهای متعددی را هنگام آزمایش‌های EMG و NCV مد نظر قرار دهند.

ناحیه درگیر

هزینه تست الکترومیوگرافی و تست هدایت عصبی بر اساس ناحیه درد انجام می‌شود. هرچه ناحیه درد کمر گسترده‌تر باشد، هزینه نوار عصب کمر بیشتر خواهد بود.

تجهیزات و امکانات مورد استفاده

کلینیک‌ها و مراکز طب پزشکی که از تجهیزات و امکانات پیشرفته برای انجام آزمایش تست نوار عصب عضله کمر استفاده می‌کنند، هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد. در چنین شرایطی ممکن است که این هزینه‌ها برای بسیاری مقرون به صرفه نباشد.

هزینه پزشک متخصص

اگرچه معمولاً پزشکان عمومی آزمایش الکترمیوگرافی را انجام می‌دهند، اما برخی از بیماران برای گرفتن نوار عصب و عضله کمر و تفسیر آن باید به متخصصان مغز و اعصاب یا متخصص طب پزشکی و توانبخشی مراجعه نمایند. بنابراین میزان هزینه نهایی نوار عصب و عضله به مهارت و تجربه پزشک نیز بستگی دارد.

مطالب بیشتر: تفسیر نوار عصب کمر

مکان انجام تست

نوع کلینیک و یا مراکز طب پزشکی که آزمایش عصب و عضله را انجام می‌دهند، در هزینه نوار عصب کمر تأثیر دارد. بیمارستان‌ها عموماً با مد نظر بیمه درمانی هزینه کمتری را تعیین می‌کنند، این در حالی است که کلینیک‌های خصوصی با تجهیزات پیشرفته‌تر هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد.

موقعیت مکانی انجام تست نوار عصب کمر

موقعیت مکانی از عواملی است که می‌تواند بر هزینه نوار عصب کمر تأثیر داشته باشد. بنابراین هنگام انجام این تست، حتماً به این فاکتور نیز توجه داشته باشید.

عوامل موثر بر هزینه نوار عصب کمر

پیگیری و تفسیر جواب نوار عصب و عضله

در صورتی که پزشک متخصص تست نوار عصب و عضله کمر را انجام دهد، نتایج بلافاصله پس از تست ارائه می‌شود. در غیر این صورت ممکن است از شما بخواهند که دوباره به متخصص مراجعه کنید تا جواب را تفسیر کند یا نتایج مستقیماً برای پزشکان متخصص جهت ارزیابی شرایط بیمار ارسال می‌شود.

 اگرچه پزشک می‌تواند تفسیر داده‌ها را بلافاصله انجام دهد، اما نیاز به ارزیابی دقیق است تا شرایط بیمار بررسی شود. آگه بخواهید ضمن مراجعه به پزشکان عمومی در مراکز طب پزشکی مجدداً به پزشکان متخصص مراجعه کنید، باید هزینه اضافه برای نوار عصب و عضله در نظر بگیرید.

تست الکترومیوگرافی یا هدایت عصبی یا انجام هر دو تست

معمولاً برای بررسی وضعیت اعصاب کمر، تست‌های نوار عصب و عضله و سرعت هدایت عصبی با یکدیگر انجام می‌شوند. در نهایت هزینه تست بستگی به دستور پزشک دارد که کدام یک از این تست‌ها برای شما تجویز شود. ممکن است در شرایطی نیاز به انجام هر دو تست نباشد، در نتیجه هزینه شما تغییر خواهد کرد.

پوشش بیمه

نوع پوشش بیمه تأثیر زیادی در هزینه نهایی تست نوار عصب کمر دارد. لذا قبل از هرگونه اقدام با مشاوران بیمه مشورت کنید تا از نوع پوشش بیمه خود مطلع شوید. پوشش دهی بیمه‌های مختلف متفاوت است و تمام شرایط در بیمه نامه‌ها ذکر شده است.

مطالب بیشتر: نوار عصب عضله چیست؟

نکات مربوط به هزینه نوار عصب کمر

هزینه پایین نوار عصب کمر یا تست سرعت هدایت عصبی در برخی از مراکز طب پزشکی ممکن است باعث مراجعه بیشتر بیماران شود، اما بدانید که هزینه‌های پایین‌تر ممکن است که با دقت پایین‌تر آزمایش همراه باشد.

کیفیت تست نوار عصب و عضله به تخصص و تجهیزات و دستگاه‌های به کار رفته بسیار بستگی دارد. در نتیجه کم هزینه بودن تست ممکن است به دلیل عدم صلاحیت پزشک یا نامناسب بودن تجهیزات دستگاه‌های انجام آزمایش باشد. این امر با کاهش دقت آزمایش و نادرست بودن نتایج و تشخیص اشتباه بیماری همراه خواهد بود.

مطالب بیشتر: نوار عصب عضله دولتی

دقت جواب تست نوار عصب کمر

دقت جواب آزمایش برای انتخاب بهترین شیوه درمان برای بیماران بسیار اهمیت دارد. بنابراین به دلیل ارزان بودن یک آزمایش ممکن است که نتایج اشتباهی به بیماران ارائه شود و روش درمانی مناسبی اتخاذ نشود و احتمال دارد شرایط مراجعه کنندگان بدتر هم بشود.

از این رو قبل از اینکه به کلینیک‌های طب پزشکی مراجعه کنید، حتماً به تخصص و مهارت پزشکان و تجهیزات مورد استفاده توجه داشته باشید. کلینیک دینا با داشتن پزشکان ماهر و با تجربه و با استفاده از بهترین تجهیزات و امکانات، آزمایش نوار عصب و عضله کمر را برای بیماران انجام می‌دهد. برای دریافت نوبت آزمایش می‌توانید با شماره‌ زیر تماس بگیرید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

هزینه نوار عصب کمر به عوامل متعددی از جمله پزشکانی که این آزمایش را انجام می‌دهند، به روز بودن دستگاه‌های آزمایش، نوع پوشش بیمه بستگی دارد. توجه داشته باشید که ارزان بودن هزینه آزمایش نوار عصب و عضله کمر نمی‌تواند دلیلی بر مناسب بودن کلینیک باشد. چنانچه در کلینیکی از دستگاه‌های و تجهیزات قدیمی استفاده شود یا پزشکان تخصص کافی در انجام این آزمایش نداشته باشند، ممکن است بیماران روش‌های درمانی نامناسبی را انتخاب کنند.

از این رو توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز کلینیکی را انتخاب کنید که دارای پزشکان متخصص باشند. کادر مجرب مرکز طب پزشکی دینا با داشتن سال‌ها سابقه در انجام تست عصب کمر بهترین تفسیر را به مراجعه کنندگان ارائه کرده و راه‌های درمانی مناسب را به مراجعین توصیه خواهند کرد.

جهت دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *