تهران، میدان شهدا، ابتدای پیروزی، ساختمان نگار آزما

هزینه نوار عصب و عضله

هزینه نوار عصب و عضله

قیمت نوار عصب و عضله با تعرفه‌های مصوب از طریق بیمه‌های درمانی مانند تأمین اجتماعی پوشش داده می‌شوند. معمولاً مراجعینی با قصد انجام آزمایش نوار عصب عضله دارند، قبل از هر چیز مایلند بدانند هزینه آن چقدر است. عوامل مؤثر بر قیمت نوار عصب و عضله موارد متعددی از جمله مراکز ارائه دهنده این نوع خدمات، نوع تست و همچنین دستگاه‌های مورد استفاده برای آزمایش نوار عصب و عضله را دربرمی گیرد. همه این فاکتورها باعث می‌شود که بیماران هزینه متفاوتی را پرداخت کنند.

در ادامه این مقاله بیشتر در ارتباط با هزینه تست نوار عصب و عضله توضیح می‌دهیم. برای اطلاع از هزینه تست نوار اعصاب عضله می‌توانید با کلینیک دینا تماس بگیرید.

تعرفه تست نوار عصب و عضله

بیمارانی که به کلینیک‌های مختلف مراجعه می‌کنند مایلند ابتدا در مورد هزینه نوار عصب و عضله بیشتر بدانند. در کل هر چه تعداد اندام‌هایی که باید از طریق الکترومیوگرافی ارزیابی شوند بیشتر باشد، میزان هزینه‌ نوار عصب عضله نیز بیشتر خواهد بود. با این وجود، اگر چندین اندام‌ در یک تست به صورت همزمان بررسی شوند، قیمت کلی کاهش می‌یابد.

معمولاً نیاز به آزمایش و بررسی دو عصب برای هر یک از اندام های فوقانی و تحتانی وجود دارد، اگرچه ممکن است براساس نوع بیماری که پزشک تشخیص می‌دهد نیاز به بررسی و آزمایش اعصاب بیشتری باشد.

مطالب بیشتر: نوار عصب عضله چیست؟

این آزمایش برای انجام معاینات الکترودیاگنوز (EMG و NCS) می‌باشد و شامل دریافت شرح حال بیمار، انجام معاینات بالینی، انجام الکتردیاگنوز و تمامی خدمات مرتبط با این آزمایش از جمله موج F و H، ارائه جوابو تفسیر و تهیه گزارش است و براساس تعداد اندام مورد آزمایش (2 اندام، 3 اندام، 4 اندام) مبلغ متفاوتی از بیماران دریافت می‌شود.

از آنجاکه کلینیک‌های مختلف براساس نوع تست و میزان اندام‌های مورد آزمایش، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده برای نوار عصب عضله و پزشکانی که تفسیر جواب نوار عصب و عضله را انجام می‌دهند، تعرفه متفاوتی را در نظر می‌گیرند، می‌توانید برای استعلام قیمت و هزینه تست نوار عصب عضله با کلینک دینا تماس بگیرید.

تعرفه تست نوار عصب و عضله

هزینه نوار عصب و عضله با بیمه

کلینیک‌ها و مراکز درمانی زیادی در کشور وجود دارند که خدمات تست نوار اعصاب و عضله را با پوشش بیمه ارائه می‌کنند. اما نکات مهمی در ارتباط با هزینه نوار عصب و عضله با بیمه وجود دارد.

1- بیمه‌های پایه درمانی مانند بیمه ایران و تأمین اجتماعی و سلامت ایرانیان هزینه نوار اعصاب و عضله را با تعرفه‌های مصوب خود پوشش می‌دهند.

2- بعضی از بیمه‌های تکمیلی مانند بیمه تأمین اجتماعی مبلغ نوار عصب و عضله را پرداخت می‌کنند.

مطالب بیشتر: نوار عصب و عضله به چه علتی انجام می ‌شود؟

3- در برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌ها هزینه نوار و اعصاب و عضله را بدون پرداخت هزینه‌ فرانشیز می‌پردازند.

4- قبل از انجام تست نوار عصب و عضله حتماً سعی کنید از پوشش بیمه‌ای و میزان فرانشیز آن اطمینان یابید.

5- به طور کلی با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و دارای قرارداد بیمه می‌توانید از خدمات نوار عصب و عضله با پوشش درمانی بهره‌مند شوید.

هزینه نوار عصب و عضله با بیمه

آیا برای نوار عصب و عضله بیمه خاصی پیشنهاد می‌شود؟

برای پرداخت هزینه نوار عصب و عضله بیمه خاصی پیشنهاد نمی‌شود، چراکه اکثر بیمه‌های تکمیلی هزینه‌های مربوط به الکترومیوگرافی، تست ورود عصب و تست‌های ام آر آی و سی تی اسکن را پوشش نمی‌دهند.

اما برخی از بیمه‌های خاص پوشش محدودی برای تعداد تست‌های نوار عصب و عضله فراهم می‌کنند.

اگر می‌خواهید تست مربوط به عصب و عضله را انجام دهید، بدون بیمه اقدام نمایید، چرا که هزینه‌های این تست به اندازه‌ای نیست که نیاز به بیمه داشته باشید. ممکن است بیمه فقط برای پوشش محدودی از تست‌ها هزینه پرداخت کنند و ممکن است یک نوع بیمه هزینه تست را کلاً پرداخت نکند.

عوامل مؤثر بر هزینه نوار عصب و عضله

عوامل زیادی بر قیمت نوار عصب و عضله تاثیرگذار هستند. از جمله این موارد می‌توان به م.آرد زیر اشاره کرد:

نوع تست: تست‌های مختلف مانند الکترومیوگرافی، ام آر آی، سی تی اسکن قیمت‌ها و تعرفه‌های مختلفی دارند.

کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات: آزمایشگاه‌ها و کلینیک‌های مختلف تعرفه‌های متفاوتی براساس ارائه خدمات خود در نظر می‌گیرند.

تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده: کلینیک‌هایی که از تجهیزات مدرن‌تر و پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند، طبیعتاً هزینه بیشتری را برای آزمایش نوار عصب و عضله دریافت می‌کنند.

کلینیک خصوصی یا بیمارستان: تست نوار عصب و عضله اگر در بیمارستان انجام شود، هزینه بیشتری خواهد داشت.

مطالب بیشتر: هدف از تست نوار عصب و عضله

پزشکان متخصص اراده دهنده خدمات: پزشکان متخصصی که سوابق بیشتری در این زمینه دارند، قیمت بیشتری به عنوان قیمت نوار عصب و عضله دریافت می‌کنند. بنابراین برای پرداخت مبلغ نوار عصب و عضله قبل از هر چیز باید به این فاکتورها توجه کنید.

اگر می‌خواهید مراحل تست نوار عصب و عضله را در معتبرترین کلینیک انجام دهید، کلینیک دینا یکی از بهترین مراکزی است ارائه دهنده خدمات نوار عصب و عضله تحت پوشش بیمه است. برای دریافت نوبت می‌توانید با شماره زیر در ارتباط باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

میزان هزینه نوار عصب و عضله‌ از دغدغه بیمارانی است که برای انجام این آزمایش به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند. اغلب بیماران می‌خواهند بدانند که آیا این آزمایش توسط بیمه پوشش داده می‌شود یا خیر.

قیمت نوار عصب و عضله به عوامل زیادی از جمله نوع بیمه، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده، مراکز ارائه دهنده خدمات و پزشک متخصص کلینیک‌ها بستگی دارد. اگر این آزمایش در بیمارستان‌ها انجام شود، تعرفه آن بیشتر خواهد بود. برای انجام نوار عصب و عضله می‌توانید به کلینیک دینا مراجعه کنید. متخصصان این کلینیک با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته تست نوار عصب عضله را انجام می‌دهند و در قبال خدمات ارائه شده هزینه مناسب را دریافت خواهند کرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *