تهران، میدان شهدا، ابتدای پیروزی، ساختمان نگار آزما

هزینه نوار عصب دست

هزینه نوار عصب دست

هزینه نوار عصب دست بر اساس نوع کلینیک، ناحیه درد، عصب‌های تحت آزمایش و تجهیزات مورد استفاده برآورد می‌شود. معمولاً در کنار آزمایش الکترومیوگرافی، تست سرعت هدایت عصبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فعالیت الکتریکی عصب‌ها به درستی ارزیابی شود.

نوار عصب دست یکی آزمایش الکتروفیزیولوژی است که عملکرد اعصاب و عضلات دست را به دقت بررسی می‌کند. برای اینکه بتوانید جواب دقیق از تست نوار عصب و عضله دست به دست آورید، بهتر است به کلینیک‌های مراجعه کنید که ضمن پوشش قیمت نوار عصب دست با بیمه از بهترین دستگاه و تجهیزات استفاده کند.

هزینه نوار عصب دست چقدر است؟

پس از اینکه نوار عصب دست توسط پزشکان تجویز می‌شود، بسیاری از مراجعه کنندگان به دنبال استعلام هزینه نوار عصب دست هستند و می‌خواهند بدانند که چه میزان هزینه باید بپردازند. آزمایش نوار عصب و عضله در بسیاری از مراکز طب پزشکی و بیمارستان ها انجام می شود. اما هزینه ای که بیمارستان ها دریافت می کنند، بیشتر از کلینیک های خصوصی است.

هزینه نوار عصب دست چقدر است؟

از این رو برخی از افراد ممکن است شرایط پرداخت هزینه‌های گزاف این نوع آزمایش که در آن روند فعالیت های الکتریکی اعصاب و عضلات بررسی می شود را نداشته باشند. بنابراین اطلاع از قیمت نوار عصب دست و عوامل تاثیرگذار بر آن بسیار می‌تواند به شما کمک کند تا براساس هزینه ای که می توانید بپردازید، بهترین کلینیک را انتخاب کنید. در مجموع هزینه و قیمت نوار عصب دست به عوامل زیر بستگی دارد:

مکان انجام آزمایش

 یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت نوار عصب دست، مکان انجام آزمایش الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی است. هرچه کلینیک بزرگتر و مجهزتر به دستگاه های مدرن تر باشد، هزینه نوار عصب و عضله دست بیشتر خواهد بود. برخی از پزشکان عمومی ممکن است نتوانند آزمایش را انجام دهند و شما را به یک پزشک مرکز تخصصی ارجاع می‌دهند که هزینه بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید: نوار عصب دست

میزان تخصص و تجربه پزشکان

متخصصانی که نوار عصب دست را انجام می‌دهند، بر اساس سطح تخصص و تجربه ممکن است قیمت متفاوتی دریافت کنند. پزشکان فوق تخصص معمولاً هزینه بیشتری نسبت به پزشکان عمومی دریافت خواهند کرد، چراکه جواب و تفسیر نوار عصب و عضله را نیز در اختیار بیماران قرار می دهند و راه های درمانی موثری را پیشنهاد خواهند کرد.

تعداد عصب ‌های مورد آزمایش

هرچقدر تعداد و نوع عضلات عصب‌های مورد آزمایش دست بیشتر باشد، قیمت نوار عصب دست افزایش خواهد داشت. برخی از شرایط مانند سندروم تونل کارپال، رادیو کلوپاتی گردن نورپاتی محیطی نیاز به چندین آزمایش دارد.

روش و تجهیزات مورد استفاده

 بسته به تجهیزات بکار رفته برای انجام نوار عصب دست قیمت آن متفاوت است. برخی از تجهیزات دقیق‌تر و کارآمدتر هستند، اما هزینه بیشتری نسبت به تجهیزات ساده‌تر دارند. با در نظر گرفتن این عوامل قیمت نوار عصب دست در مراکزی که پوشش بیمه را قبول می‌کنند بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نوار عصب عضله دولتی

 هزینه نوار عصب و عضله دست با بیمه

 هزینه نوار عصب دست با بیمه تامین اجتماعی یا انواع بیمه‌های دیگر معمولا به صرفه‌تر از کلینیک‌هایی است که پوشش بیمه را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. قیمت نوار عصب دست بستگی به مکان انجام آزمایش، نوع آزمایش و تعداد عضلات و عصب‌های مورد بررسی محاسبه می‌شود. در مجموع قیمت نوار عصب دست با تامین اجتماعی کمتر خواهد بود.

 هزینه نوار عصب و عضله دست با بیمه

بهترین کلینیک برای پوشش هزینه‌ نوار عصب دست در تهران

از آنجا که بحث هزینه نوار عصب دست برای برخی از مراجعه کنندگان اهمیت دارد و می‌خواهند بدانند که برای آزمایش الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی چه هزینه‌ای را باید بپردازند، بهتر است به کلینیک‌های مراجعه کنند که در وهله اول هزینه‌ها را توسط بیمه تامین اجتماعی پوشش می‌دهند.

از سوی دیگر پزشکانی که متخصصان مغز و اعصاب و ستون فقرات که در زمینه تست مهارت و تجربه زیادی دارند، نسبت به کلینیک‌های دیگر می‌توانند تفسیر نوار عصب و عضله را دقیق‌تر ارائه کنند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در کنار هزینه نوار عصب و عضله دست باید به آن توجه کنید، تجهیزات مورد استفاده در کلینیک است. چنانچه هزینه شما با بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار می‌گیرد و تجهیزات مدرن در کلینیک استفاده می شود، می‌توانید با خیال راحت این آزمایش را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نوار عصب عضله چیست؟

یکی از بهترین کلینیک‌های نوار عصب و عضله دست که با مقرون به صرفه‌ترین هزینه آزمایش الکترومیوگرافی و تست سرعت هدایت عصبی را تحت نظر نظارت پزشکان متخصص انجام می‌دهد و بهترین تفسیر را در سریع‌ترین زمان ممکن به شما بیماران گرامی ارائه می‌کند، کلینیک دینا است.

این کلینیک با داشتن بهترین متخصصان مغز و اعصاب در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجه را به شما ارائه می‌کند. از سوی دیگر هزینه مناسب و معقول برای خدمات این کلینیک باعث شده که مراجعه کنندگان زیادی از مراجعه به این کلینیک رضایت داشته باشند. برای دریافت خدمات مربوطه و ثبت نوبت خود می‌توانید با شماره زیر در تماس باشید.

کلینیک دینا خدمات طب فیزیکی و توانبخشی

خلاصه مطالب

هزینه نوار عصب دست یکی از دغدغه‌های مراجعه کنندگانی است که مایلند مراحل آزمایش الکترومیوگرافی را تحت نظارت پزشکان متخصص انجام دهند.  قیمت نوار عصب دست به عواملی چون تجهیزات کلینیک، نوع آزمایش، عصب‌های مورد آزمایش و همچنین دستگاه و تجهیزات به کار رفته بستگی دارد.

برای اینکه هزینه‌های شما کاهش یابد، بهتر است به کلینیک‌هایی مراجعه کنید که بیمه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهند. کلینیک دینا یکی از بهترین کلینیک‌های الکترومیوگرافی است که می‌توانید با قیمت معقول و مقرون به صرفه این آزمایش را انجام دهید. برای دریافت نوبت خود می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی در تماس باشید.

 برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *