تهران، میدان شهدا، ابتدای پیروزی، ساختمان نگار آزما

تفاوت بین prp اوزون درمانی

تفاوت بین prp اوزون درمانی را در این مقاله بررسی خواهیم کرد، جهان در حال توسعه و تغییر است. این تغییر غیرقابل توقف در هر مرحله از زندگی احساس می شود. خوشبختانه دنیای پزشکی سهم خود را دارد. ما معتقدیم که پس از مدتی هیچ بیماری درمان نشده ای وجود نخواهد داشت از جمله پیشرفت های مهم در دنیای پزشکی می توان درمان اوزون، پی آر پی و سلول های بنیادی را نشان داد. در این مقاله در مورد معجزات اوزون و پی آر پی صحبت خواهیم کرد.

تفاوت کشف اوزون و پی آر پی مربوط به چه زمانی است؟

اوزون و پی آر پی در واقع روش های درمانی تازه کشف شده ای نیستند. کشف اوزون حدود 150 سال طول می کشد. اولین استفاده در زمینه سلامت در جنگ جهانی دوم انجام می شود. PRP یک برنامه کاربردی است که در دهه 70 کشف شد. با این حال، اثرات هر دو برنامه بر روی سلامت انسان در 20 سال گذشته بسیار بهبود یافته است و مورد تقاضا است.

درمان PRP در ارتوپدی

درمان PRP در ارتوپدی

درمان پی آر پی، سلول های پلاکت خون خود فرد که با خواص مغذی و ترمیم کننده محصول به دست آمده است به بافت بیمار تزریق می شود و ترمیم می شود. PRP، پلاسمای غنی از پلاکت، به این معنی است که سلول های غنی از فاکتورهای شفابخش جدا شده و با سانتریفیوژ ویژه به بدن تزریق می شوند. تقریباً 20 سی سی خون فرد در لوله مخصوص گرفته می شود. لوله در دستگاه مخصوص قرار می گیرد. قسمت سفید غنی از پلاکت خون با سانتریفیوژ به بالای لوله می رسد که تقریباً 7 دقیقه طول می کشد. این قسمت سفید رنگی که به انژکتور مخصوص پی آر پی برده می شود روی ناحیه بیمار اعمال می شود.

پی آر پی برای چه درمانی انجام میشود؟

پی آر پی مراقبت از پوست، مراقبت از مو، کلسیفیکاسیون زانو، آرنج تنیس بازان، خار پاشنه، اختلال نعوظ را می توان در بسیاری از موارد استفاده کرد. به لطف عوامل ترمیمی موجود در خون، پوست احیا می شود، موها تقویت می شوند و بافت های غضروفی در زانو ترمیم می شوند. PRP یک روش درمانی بسیار مفید به ویژه در بیماران مبتلا به کلسیفیکاسیون شدید زانو است. به دلیل خاصیت ترمیم کنندگی پلاکت ها در خون، غضروف های فرسوده که باعث کلسیفیکاسیون زانو می شوند وارد فرآیند ترمیم می شوند. به همین دلیل، روش پی آر پی مورد استفاده در کلسیفیکاسیون زانو نه تنها با هدف تسکین درد، بلکه درمان مستقیم آن نیز انجام می شود. پی آر پی هم درمان و هم تسکین درد را فراهم می کند. درمان PRP را می توان در بسیاری از شرایط مانند کلسیفیکاسیون مفصل ران، اطلاعات نادرست مینیسک، آسیب دیدگی دست و مچ پا، شکستگی، خار پاشنه و آرنج تنیس بازان اعمال کرد. تنیس یک بیماری بسیار سرسخت در ناحیه آرنج است که برای تسکین درد به درد اعمال می‌شود، اگرچه تسکین درد پس از یک دوره 50 درصدی نمی‌تواند از عود آن جلوگیری کند. جلسات پی آر پی دو بار در فواصل 15 روزه انجام می شود و موفقیت بیماری آرنج تنیس بازان تا حد زیادی بهبود می یابد. نکته مهم در اینجا صبر است. در درمان های پی آر پی، تسکین درد به طور ناگهانی رخ نمی دهد. پس از مدتی، عوامل شفابخش شروع به تأثیر بر نواحی بیمار یا مختل می کنند. بیماری دیگری که PRP در آن موثر است خار پاشنه است. خار پاشنه نیز نتایج بسیار خوبی دارد. همانند درمان سایر بیماری ها، مزیت این اپلیکیشن که نیاز به صبر دارد، این است که به طور کلی می تواند در یک جلسه موثر باشد.

بیشتر بخوانید: درمان زانو درد با پی ار پی

مزایای روش درمانی PRP چیست

مزایای روش درمانی PRP چیست؟

مزایای زیادی برای تزریق PRP وجود دارد. بسیاری از بیمارانی که این درمان را دریافت کرده اند، نیاز خود به داروهای ضد التهابی را کاهش می دهند و مهمتر از آن، اتکای خود را به داروهای تجویزی مانند مواد افیونی کاهش می دهند. از آنجایی که تزریق‌ها از خون خود بیمار انجام می‌شوند، عوارض جانبی بسیار کمی از درمان وجود دارد، زیرا بدن آنچه را که قبلاً می‌داند رد نمی‌کند. درمان PRP را می توان برای درمان مجموعه ای از بیماری ها از جمله کاهش درد مزمن استفاده کرد. مطالعات نشان می دهد که برای ترمیم آسیب ها و آسیب های تاندون ها، رباط ها، عضلات و مفاصل نیز مفید است. این درمان، در حالی که نسبتا جدید است، با استقبال مثبتی در جامعه مراقبت های بهداشتی مواجه شده است و نتایج امیدوارکننده ای را برای درمان آسیب های عضلانی و مفاصل نشان می دهد.

سلول های بنیادی را با پی آر پی اشتباه نگیرید

بیماران ما پی آر پی را با درمان با سلول های بنیادی اشتباه می گیرند. وقتی آنها به ما مراجعه می کنند، در مورد PRP صحبت می کنند، اما ما در واقع می فهمیم که روشی که آنها می خواهند در مورد آن صحبت کنند سلول های بنیادی است یا برعکس. گاهی اوقات بیمارانی که ما درمان با سلول‌های بنیادی را توصیه می‌کنیم فکر می‌کنند که PRP هنگام جستجوی آنلاین اعمال می‌شود. مهمترین دلیل این سردرگمی این است که مؤسساتی که این تراکنش ها را انجام می دهند، این دو فرآیند را یک کاربرد می کنند.  پی آر پی بخشی از خون شما است که حاوی فاکتورهای شفابخش (سفید) است. سلول های بنیادی سلول های بنیادی هستند که از مغز استخوان به دست می آیند. در واقع، هر دو با تعمیر سریع مشخص می شوند. با این حال، برنامه و دامنه متفاوت است. آیا پی آر پی مفید است؟ آره آیا سلول های بنیادی مفید هستند؟ بله، هر دو معجزاتی هستند که به ما عطا شده است. با این حال، اطلاعات غلط موسساتی را که دغدغه تجاری دارند اشتباه نگیریم و حقیقت را به ما اطلاع دهیم.

اوزون تراپی در ارتوپدی

اوزون تراپی در ارتوپدی

یکی دیگر از کاربردهای معجزه آسا مانند PRP که در بیماری های ارتوپدی مفید است، اوزون است. اوزون یک حالت سه هسته ای از اکسیژن است. در واقع، ما اوزون را به خوبی از «پارگی لایه اوزون» که سال‌ها شنیده‌ایم، می‌شناسیم. به لطف لایه اوزون موجود در جو، ما در برابر اشعه های مضر خورشید در امان هستیم. ماجراجویی اوزون برای ورود به منطقه درمان به زمان زیادی برمی گردد. اوزون که در دهه 1800 کشف شد، در ضدعفونی اتاق عمل، ضدعفونی آب، نگهداری مواد غذایی و در درمان زخم در جنگ جهانی دوم استفاده شد. اثرات روی بدن در سال 1977 و ایدز در سال 1979 ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی دیسک و درد کمر(هزینه اوزون)

کاربرد های درمان با استفاد از اوزون تراپی چیست؟

یکی از حوزه‌های مهم درمان اوزون که به عنوان یک روش درمانی اضافی در بسیاری از بیماری‌ها مانند زخم دیابت، ایدز، بیماری‌های ویروسی، بیماری‌های سیستم ایمنی، بیماری‌های گردش خون، بیماری‌های چشمی، سرطان استفاده می‌شود، دردهای ارتوپدی است. درد کمر، گردن، زانو، لگن و شانه؛ فواید آشکار ازن در دردهای ناشی از فیبرومیالژیا، میگرن، روماتیسم مفاصل، زخم معده و سرطان وجود دارد. نحوه استفاده از اوزون با توجه به ناحیه درد متفاوت است. به عنوان مثال در کمردرد و گردن درد از روش تزریق در اتاق عمل استفاده می شود. تزریق پی آر پی زانو در درد مفاصل زانو، لگن و شانه، می توان ازن را به مفصل تزریق کرد و ممکن است درد پایان یابد. این روش را می توان به راحتی در محیط سرپایی اعمال کرد.

 تفاوت درمان اوزون و پی ار پی چه زمانی مشخص میشود؟

با توجه به محل درد مشخص می شود که از کدام روش استفاده شود. اگرچه تعداد جلسات با توجه به ناحیه و شدت درد تعیین می شود، اما معمولاً 10-15 جلسه مورد نیاز خواهد بود. فواصل جلسات معمولاً دو بار در هفته در جلسات اول است، اما این فواصل در جلسات بعدی طولانی تر می شود. بر خلاف درمان PRP، درمان با اوزون در اولین جلسات شروع به اثر خود می کند. با پیشرفت جلسات، تأثیر آن افزایش می یابد.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *