کلینیک فیزیوتراپی شرق تهران

کلینیک فیزیوتراپی شرق تهران دارای خدماتی مطلوب از جمله طب فیزیکی و توانبخشی میباشد، این مرکز درمانی یکی از بهترین کلینیک های فیزیوتراپی در تهران است که با کمک کارشناسان فیزیوتراپی، ارتوپد فنی و همچنین متخصص های تغذیه و رژیم درمانی بعد از مشاوره با بیمار، بهترین نتیجه ممکن را برای بهبود بیمارانی که دارای مشکلات جسمی و حرکتی هستند خواهد داشت. کلینیک فیزیوتراپی دینا، مجهز به دستگاه های به روز و کاربری و متخصصین و پزشکانی است که بهترین روش درمانی فیزیوتراپی را به وجود می آورند. مر کز توانبخشی فیزیوتراپی دینا از طریق عوامل فیزیکی و مکانیکی، به همراه متد های خاص و جدید به همراه تمرینات طبی با دانش و آگاهی کامی از آناتومی عضلات و مفاصل بدن، فیزیولوژی اعصاب، حرکت شناسی و الکتروتراپی به درمان خواهند پرداخت.

انواع فیزیوتراپی با توجه به مشکلات جسمی و حرکتی

فیزیوتراپی دینا همواره تلاش میکند به عنوان یک مرکز فیزیوتراپی مجهز در شرق تهران بهترین خدمات به روز و با کیفیتی را با استفاده از تجهیزات توانبخشی رباتیک که دارد به همراه تیم پزشک فیزیوتراپ به مراجعه کنندگان ارائه دهد. انواع فیزیوتراپی که در کلینیک دینا انجام میشود، باتوجه به مشکلات جسمی و حرکتی بیماران به شرح زیر می باشد:

• فیزیوتراپی رباط صلیبی
  • فیزیوتراپی زانو
  • فیزیوتراپی پیچ خوردگی مچ پا
  • فیزیوتراپی کمر
  • لیزر پرتوان
  • شاک ویو

فیزیوتراپی رباط سلیبی

فیزیوتراپی رباط صلیبی چیست؟

رباط صلیبی یک ساختار بسار مهم در زانو است این رباط از لغزش استخوان پا جلوگیری میکند اگر زانو آسیب دیده باشد باعث لغزش و بی ثباتی در زانو میشود برای درمان این مشکل و جلوگیری از آسیب بیشتر در ناحیه زانو شما باید با مراجعه یه یک متخصص فیزیوتراپی رباط صلیبی و همکار ی با پزشک از این مسئله جلوگیری کنید. از عواملی که میتواند باعث آسیب به رباط صلیبی زانو شود میتوان به ورزش های پر تحرک مانند بسکتبال و یا فوتبال اشاره کرده که با تغییر جهت ناگهانی و سریع باعث پارگی رباط خواهد شد.پزشک متخصص پارگی رباط صلیبی را تشخیص میدهد. پزشک در ابتدا تاریخچه پزشکی شما و نحوه آسیب دیدن را بررسی میکند و بعد با معاینه، پایداری زانو و دامنه حرکتی آن را آزمایش میکند. برای بررسی دقیق تر و میزان آسیب،بیمار باید آزمایش های بیشتری را مانند رادیوگرافی و تست MRI  باید انجام دهد.

موارد مورد بررسی در فیزیوتراپی زانو

زانو از مهمترین مفاصل بدن است زیرا باید شیش برابر وزن یک انسان را تحمل کند. از عواملی که میتواند باعث ایجاد زانو درد شود می توان به آرتروز، روماتیسم مفصلی، التهاب تاندون، بورسیت و کندرومالاشی کشکک اشاره کرد. مفصل های زانو در سال میانگین یک ملیون بار خم میشوند بنابراین می توان انتظار درد زانو در افراد را داشت. زانو درد علل و تشخیص متفاوتی داره که بهترین درمان برای آن فیزیوتراپی زانو است.

کلینیک فیزیوتراپی شرق تهران به کمک متخصص های فیزیوتراپی بهترین راه درمان زانو را برای شما فراهم خواهند کرد و نکته ای که باید توجه کرد این است که درمان فیزیوتراپی باید حتما قبل از عمل جراحی زانو انجام شود. فیزیوتراپی رایج‌ترین درمان توصیه شده برای بیمارانی است که از درد زانو رنج می‌برند و در اکثر موارد زانو درد را می‌توان با یک برنامه فیزیوتراپی مناسب برطرف کرد. کلید یک درمان فیزیوتراپی موفقیت‌آمیز برای زانو، یک ارزیابی دقیق برای تشخیص صحیح مشکل زانو درد است. زانو درد علت‌ها و تشخیص‌های بسیار مختلفی دارد.

فیزیوتراپی پیچ خوردگی مچ پا

پیچ خوردگی پا باعث میشود که رباط های که استخوان مچ پا و مفاصل را به هم نزدیک میکنند کشیده یا دچار پارگی شوند. پیچ خوردگی میتواند به سمت داخل یا خارج پا باشد که هر کدام از این موارد باعث ایجاد آسیب دیدگی متفاوتی است. اگر آسیبی که به مچ پا خورده است کم باشد طول درمان آن باتوجه به التهاب و شدت دردی که دارد میتواند یک تا دوهفته باشد ولی اگر آسیب دیدگی زیاد باشد باید درمان طولانی تر و دقیق تری را باتوجه به نظر فیزیوتراپ انجام داد.

با به وجود آمدن صدمه به پا، پزشک با انجام معاینه فیزیکی، می‌تواند مشخص کند کدام رباط ها پاره شده اند. ممکن است لازم باشد تا در طول معاینه، مفصل مچ پا به روش های مختلف توسط پزشک حرکت داده شود تا دامنه حرکتی شما با دقت بررسی شود. کلینیک فیزیوتراپی شرق تهران برای تشخیص مناسب از این که استخوان پا دچار شکستگی شده است یا نه می‌توان آزمایش های تصویربرداری یا انجام MRI استفاده کرد. همچنین متخصص، با استفاده از فیزیوتراپی پیچ خوردگی مچ پا، برنامه درمانی ورزشی جهت درمان پیچ‌خوردگی مچ پا را طرح‌ ریزی می‌کند.

لیزر پرتوان در فیزیوتراپی

یکی از راه‌های مدیریت درد در فیزیوتراپی، استفاده از لیزر پر توان (HPLT) است. این روش درمانی را می‌توان برای تسکین بسیاری از دردهای مزمنی که با سایر روش‌های درمانی بهبود چندانی نشان نداده‌اند، استفاده کرد. لیزر یک اشعه پر انرژی نور است که می تواند انرژی خود را به طور انتخابی به بافت ها منتقل کند.

لیزر استفاده از نور جهت یافته و تقویت شده است که میزان مشخصی از انرژی را به نقطه ی مورد بررسی در بدن انتقال میدهد. همچنین یک اشعه پر انرژی نور است که  انرژی خود را به طور انتخابی به بافت ها انتقال خواهد داد.

لیزردرمانی روشی ایمن، موثر و سریع برای تسکین دردهای مزمن است. این روش می‌تواند به کاهش وابستگی بیماران به داروهای مسکن کمک کند. لیزرهای پرتوان تخصصی تر از لیزر کم توان بوده و باید با احتیاط بیش تری انجام گیرند. این نوع لیزر تاثیرات درمانی مطلوب تر و سریعتری را به دلیل قدرت بیشتری که دارد خواهد داشت.

مزیت های استفاده از لیزر پرتوان در کلینیک فیزیوتراپی شرق تهران:

• بهبود  و درمان سریع درد
  • از بین رفتن التهاب و تورم
  •  گردش خون موضعی و عمومی
  • افزایش اکسیژن رسانی به سلول ها
  • بهبود عملکرد مفاصل آسیب دیده و ضعیف شده
  • تسریع روند بهبودی بیمار
  • از بین رفتن و دفع سموم از بدن
  • افزایش انرژی در دسترس سلول ها
  • افزایش متابولیسم بدن
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • بهبود عملکرد عروقی
  • کاهش دوره نقاهت بیمار
  • کاهش مبتلا به ایجاد اسکار یا جای زخم

روش درمان شاک ویو تراپی چگونه است؟

شاک ویو تراپی، یک روش درمانی غیرتهاجمی است، که کاربردهای زیادی در شاخه‌های مختلف پزشکی مانند: ارتوپدی، فیزیوتراپی، پزشکی ورزشی، اورولوژی و دامپزشکی دارد. کارایی اصلی شاک ویو تراپی در تسکین سریع درد و ترمیم آسیب‌های بافتی است.

این روش درمانی ایمن و کم عارضه است، که می‌تواند به طور موثری به تسکین دردهای مزمن کمک کند. این ویژگی‌ها، شاک ویو تراپی را به روش درمانی ایده‌آلی برای تسریع روند بهبودی و تسکین انواع دردهای حاد و مزمن تبدیل کرده است. در این روش، امواج صوتی پر انرژی، به سمت محل درد و آسیب تابانده می‌شوند.

بعضی از بیمارها در هنگام درمان با شاک ویو کمی درد احساس می کنند که پزشک با استفاده از بی حسی موضعی میتواند از شدت درد کم کند. پس از جلسات درمانی با شاک ویو برای  چند روز بیمار احتیاج به استراحت و انجام ندادن فعالیت دارد. بهبودی و میزان رضایت بیمار با استفاده از روش شاک ویو بسته به شرایط هر شخص و تشخیص پزشک فیزیوتراپیست متفاوت خواهد بود.

در چه مواردی از روش درمان شاک ویو استفاده نخواهد شد:

• خانم ها در دوران حاملگی
  •  تومورهای استخوانی
  • بیماری های استخوانی متابولیک
  • اختلالات عصبی و گردش خون
  • کودکان
  • دیده شدن عفونت

عوارض فیزیوتراپی

احساس خستگی، درد عضلانی و حساسیت بعد از یک جلسه فیزیوتراپی معمول است، اما نباید درد آن شدید باشد. جلسات فیزیوتراپی شامل تحرک، کشش و تقویت ناحیه آسیب دیده ممکن است باعث ایجاد درد خفیفی بعد از جلسه شما شود.

در حالی که مفهوم استفاده از الکتریسیته بر روی بدن ممکن است دردناک و وحشتناک به نظر برسد، اما در واقعیت اینطور نیست. بسیاری از مردم این حس را آرامش بخش می دانند. افراد احساس گزگز، ارتعاش یا وزوز می کنند که ناخوشایند نیست. این شامل طیف وسیعی از درمان‌ها با استفاده از الکتریسیته برای کاهش درد، بهبود گردش خون، ترمیم بافت‌ها، تقویت عضلات و تقویت رشد استخوان است. با این حال، شایع ترین عارضه جانبی الکتروتراپی، تحریک پوست است که حتی به دلیل استفاده بیش از حد از الکترودهای چسبنده یا نواری که الکترودها را در جای خود نگه می دارد، ایجاد می شود.

اگرچه هیچ عارضه جانبی دستگاه های فیزیوتراپی وجود ندارد، توصیه می شود برای افراد زیر اعمال نشود:

• زنان حامله
  • افراد مبتلا به صرع