تهران، میدان شهدا، ابتدای پیروزی، ساختمان نگار آزما

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل حرکت و عملکرد را در صورت آسیب، مانند آسیب های ورزشی یا ناشی از کار، و همچنین بیماری و ناتوانی، بازیابی می کند. درد را کاهش می‌دهد، بهبودی را بهبود می‌بخشد و آسیب‌های طولانی‌مدت را که می‌تواند منجر به آسیب شود را کاهش می‌دهد تا کیفیت زندگی شما تا حد زیادی بهبود یابد. افراد در هر سنی می توانند از فیزیوتراپی بهره مند شوند. با این حال، بسیاری از مردم نمی دانند که فیزیوتراپی در خانه یک گزینه است. فیزیوتراپی در منزل برخلاف مطب یا بیمارستان ، درمان را در منزل شما ارائه می دهد که مزایای آن در زیر بررسی خواهد شد.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

مزیت دریافت درمان در آسایش خانه خود را نمی توان نادیده گرفت. در خانه خود در محیطی آشنا هستید و بنابراین در آسایش و آرامش خود هستید. راحتی اضافی که هنگام دریافت فیزیوتراپی در خانه امکان پذیر است می تواند درمان را بهبود بخشد زیرا شما در حالت بسیار آرام تری هستید. همچنین نشان داده شده است که حذف عوامل حواس پرتی منجر به درمان متمرکزتر می شود. در برخی موارد، پیشرفت ممکن است سریعتر پیش رود.

چه کسانی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند

افراد زیادی هستند که بیماران پرخطر محسوب می شوند و با دریافت خدمات فیزیوتراپی در مطب خود را در محیطی ناامن قرار می دهند. شاید آنها بیماری یا معلولیتی داشته باشند که تحرک آنها را به خطر بیندازد. شاید آنها خطر ابتلا به عفونت در مکان های عمومی را افزایش می دهند. با این حال، فیزیوتراپی در خانه به این افراد پرخطر اجازه می دهد تا از فیزیوتراپی در ایمنی خانه خود بهره مند شوند.

انواع فیزیوتراپی در منزل

انواع فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل برای شرایط مختلف نیز توسط بهترین فیزیوتراپیست ها ارائه میشود. آنها درمان های فیزیوتراپی پیشرفته ای را ارائه می دهند که نیازهای خاص بیمار را برآورده می کند. خدمات فیزیوتراپی پ به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی

فیزیوتراپی قفسه سینه

این درمان فیزیوتراپی به ویژه برای کسانی است که از مشکلات تنفسی و قلبی رنج می برند. این به بهبود کارایی تنفسی کمک می کند، به گسترش ریه کمک می کند تا ماهیچه های تنفسی را تقویت کند و ترشحات سیستم تنفسی را از بین ببرد. درمان فیزیوتراپی قفسه سینه توسط فیزیوتراپیست ها در شهرهای مختلف انجام می شود.

فیزیوتراپی اسکلتی عضلانی

این درمان فیزیوتراپی برای افرادی است که از مشکلات اسکلتی عضلانی رنج می برند. این فیزیوتراپی شامل درمان عضلات، استخوان ها، مفاصل، اعصاب، رباط ها، غضروف ها و دیسک های ستون فقرات است. تکنیک‌های مختلفی که برای درمان استفاده می‌شوند شامل تمرین‌های درمانی، تحرک، ماساژ بافت نرم، الکتروتراپی، آب درمانی و موبیلیزاسیون عصبی است. برخی از روش‌های درمان خانگی شامل ماساژ درمانی، آب درمانی، تمرینات تقویتی و کششی است.

فیزیوتراپی ارتوپدی

این درمان فیزیوتراپی عمدتاً با استخوان ها مرتبط است. این فیزیوتراپی برای توانبخشی بیمارانی که یا قصد انجام عمل جراحی را دارند و یا قبلاً تحت عمل جراحی قرار گرفته اند استفاده می شود. شرایطی مانند تعویض زانو، جراحی لگن، جراحی کمر، مشکلات ستون فقرات و مفاصل محیطی، شکستگی و غیره درمان می شود. درمان فیزیوتراپی ارتوپدی عمدتاً شامل فعالیت بدنی مانند تمرینات، تحرکات و تمرینات حس عمقی است. این تمرینات شامل حرکات کششی، ایروبیک، تمرینات قدرتی و طیف وسیعی از تمرینات حرکتی است که با فناوری مدرن پزشکی پشتیبانی می شود.

فیزیوتراپی پس از جراحی

این درمان فیزیوتراپی مخصوصاً برای کسانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند ساخته می شود. فیزیوتراپی بعد از جراحی به بازیابی فعالیت بعد از هر جراحی کمک می کند. تمرینات تقویت عضله، تمرینات کششی عمدتاً در این درمان توسط فیزیوتراپیست ها استفاده می شود. جراحی های رایج عبارتند از: ستون فقرات، مفصل ران، مچ پا، شانه و جراحی های قلب. فیزیوتراپیست ها با استفاده از طیف وسیعی از تمرینات به بیماران کمک می کنند تا قدرت و حرکت عضلانی خود را بازیابند تا بتوانند کارهای معمول خود را در اسرع وقت انجام دهند.

تمرینات بدنی مانند ست های چهارسر ران، بلند کردن ساق پا مستقیم، مچ پا، تمرینات صاف کردن زانو، خم شدن زانو روی تخت، خم شدن زانو با تکیه گاه، بالا رفتن از پله و پایین آمدن از پله و نشستن زانوهای بدون تکیه گاه و غیره به بیماران کمک می کند تا قدرت عضلانی خود را دوباره برقرار کنند. حرکت مفصل، حرکت کامل مفصل و انعطاف پذیری. تمرینات پیشرفته مانند خم شدن زانو ایستاده و کمک خم شدن زانو برای ایجاد قدرت و عملکرد بهینه توصیه می شود.

گفتار درمانی

این درمان فیزیوتراپی برای کسانی است که از اختلالات گفتار، زبان و ارتباط و همچنین مشکلات بلع در کودکان و بزرگسالان رنج می برند. این مشکلات می تواند از آسیب های عصبی مانند سکته مغزی، آسیب سر و زوال عقل و غیره ناشی شود.

برنامه گفتار درمانی با ارزیابی توسط آسیب شناس گفتار زبان (SLP) برای ارزیابی نقاط قوت و چالش های ارتباطی فرد شروع می شود. از این ارزیابی، اهداف فردی را برای درمان ایجاد می کند. اهداف مشترک ممکن است شامل بهبود زبان گفتاری، یادگیری مهارت‌های غیرکلامی مانند نشانه‌ها یا حرکات باشد. نمونه هایی از مهارت هایی که گفتار درمانی ممکن است بر روی آنها کار کند عبارتند از:

  1. تقویت عضلات دهان، فک و گردن
  2. ایجاد صداهای گفتاری واضح تر
  3.  تطبیق احساسات با حالت صحیح صورت
  4.  درک زبان بدن
  5.  پاسخگویی به سوالات
  6. تطبیق یک عکس با معنای آن
  7.  استفاده از برنامه گفتار در iPad برای تولید کلمه صحیح
  8. تعدیل لحن صدا

ورزش درمانی

ورزش درمانی

این فیزیوتراپی بر درمان و توانبخشی یک فرد ورزشکار تمرکز دارد. فعالیت بدنی شامل برنامه های تناسب اندام و آموزش برای ورزشکاران از جنبه های اصلی این درمان است.  فیزیوتراپی شرق تهران با داشتن تیمی از بهترین فیزیوتراپیست ها یکی از معتبرترین مرکز فیزیوتراپی است که درمان سفارشی را بر اساس نیاز بیماران ارائه می دهد. درمانگر ما ممکن است از روش‌های مختلفی استفاده کند و ممکن است وسایل کمکی برای کمک به تثبیت قسمت آسیب دیده و جلوگیری از استفاده از آن تجویز شود. هدف اصلی در اینجا ترویج بهبودی با کاهش درد و تورم است

جلسه فیزیوتراپی در خانه و چگونه کار می کند؟

فیزیوتراپیست یک ارزیابی اولیه دقیق را در روز اول انجام می دهد که بر اساس آن یک برنامه درمانی سفارشی تدوین می شود. مدت زمان خدمات از 45 دقیقه تا 1 ساعت بر اساس روش و شرایط بیمار متغیر است. بسته های هفتگی و ماهانه با توجه به نیاز شما ارائه می دهیم. می توانید یک بازه زمانی مناسب برای خود انتخاب کنید. جلسات فیزیوتراپی در خانه برای کمک به بهبودی سریعتر بیمار طراحی شده است، خواه یک آسیب یکباره یا یک بیماری مزمن باشد. در اینجا چند نکته وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که بهترین استفاده را از جلسه خود در خانه ببرید.

  • یک مکان بزرگ و خوب در خانه خود انتخاب کنید که دارای تهویه مناسب، نور مناسب و عاری از هر گونه درهم و برهمی باشد، زیرا فیزیوتراپیست ممکن است تجهیزات ورزشی کوچکی برای جلسه شما بیاورد.
  • لباس راحت بپوشید. اطمینان حاصل کنید که از لباس هایی که مانع حرکت شما می شود، استفاده نکنید زیرا فیزیوتراپیست شما باید ثبات و حرکت مفصل شما را ارزیابی کند.
  • با فیزیوتراپیست خود در مورد اینکه دقیقاً چه مناطقی از درد شما وجود دارد و چه سطح عملکردی را می خواهید از طریق جلسات خود به دست آورید صحبت کنید.
  • اطلاعاتی مانند نحوه شروع درد را به فیزیوتراپ خود ارائه دهید. ماهیت درد چیست و چه مدت است که با این مشکل مواجه بوده اید.
  • مراقب تمرینات فیزیوتراپیست خود باشید و اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید سوال بپرسید. و همچنین با تمرینات خود کوشا باشید تا نتایج مطلوب را مشاهده کنید.

هزینه فیزیوتراپی در منزل

هزینه های فیزیوتراپی در منزل شامل موارد مختلفی است که این موارد بستگب به تعداد جلسات مورد نیاز برای فیزیوتراپی ودستگاه مورد استفاده برای این کار،موقعیت جغرافیایی و همچنیین مدت زمان مورد نیاز برای هر جلسه است.

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *